Торговые марки

1. Що таке торговельна марка?

Торговельна марка (знак для товарів і послуг) в повсякденному значенні – це своєрідна візитна картка, яку виробник «вручає» споживачеві шляхом безпосереднього його нанесення на свої товари або їх упаковку. У юридичному аспекті торговельна марка – один з об'єктів інтелектуальної власності. Основна функція торговельної марки – відрізняти товари і послуги одного виробника від товарів  і послуг іншого виробника.

Вибір і розробка торговельної марки повинні здійснюватися так, щоб його характеристики сприяли виконанню основної функції знаку і задовольняли вимогам охороноспроможності і рекламоспроможності. 

Торговельна марка надає її власникові:

право на використання торговельної марки в тому вигляді, як її зареєстровано;

виключне право дозволяти  іншій особі використовувати свою торговельну марку ( продавати ліцензію)
забороняти іншим особам використовувати таку ж саму торговельну марку відносно таких самих товарів і/або послуг або торговельну марку яка схожа із зареєстрованою торговельною маркою настільки, що їх можна сплутати і ввести в оману споживача. 

Торговельна марка може складатися із слова або комбінації слів, букв або цифр,  з малюнків, символів, тривимірних позначень, що реалізовуються, наприклад, у формі і упаковці виробів, бути представленою у кольорі або поєднанні кольорів. Торговельною маркою може бути також  звукові сигнали, такі як музика або будь-які інші звуки,  запахи, кольори.

Для того, щоб уникнути необхідності реєстрації в кожному національному або регіональному відомстві, Всесвітня Організація Інтелектуальної Власності (ВОІВ) виконує адміністративні функції системи міжнародної реєстрації знаків. Ця система регулюється двома договорами: Мадридською угодою про міжнародну реєстрацію знаків і Мадридським протоколом. Україна є учасницею цих договорів, що дає можливість українським заявникам одержувати правову охорону торговельної марки у різних країнах не тільки за національною процедурою, а і з використанням Мадридської системи. Є ще одна цікава можливість для українських заявників  - одержати Знак Європейського Співтовариства. Цей знак діє в усіх державах-учасницях ЄС і видається строком дії на 10 років з можливістю продовження на подальші десятирічні періоди.

2.  Які позначення можуть бути зареєстровані як торговельні марки:

По перше – це позначення які мають розрізняльну здатність;

По друге – не вводять в оману споживачів щодо виробника товарів/послуг, місця виробництва, самого товару і/або послуги.

Умови, за яких позначення не можу бути зареєстровано як знак визначені статтею  6 Закону.

3. Чим визначається обсяг правової охорони торговельної марки?

Згідно з п. 4 ст. 5 Закону обсяг правової охорони, що надається, визначається зображенням знака та переліком товарів і послуг, внесеними до  Державного реєстру, і засвідчується свідоцтвом з наведеними у ньому копією внесеного до Реєстру зображення знака та переліком товарів і послуг.

4. Хто може бути власником майнових прав інтелектуальної власності на торговельну марку?

Власником майнових прав інтелектуальної власності на торговельну марку може бути будь-яка особа об'єднання осіб або їх правонаступники .

Право на одержання свідоцтва має заявник, заявка якого має більш ранню дату подання або, якщо заявлено пріоритет, більш ранню дату пріоритету, за умови, що вказана заявка не вважається відкликаною, не відкликана або за нею не прийнято рішення про відмову в реєстрації знака, можливості оскарження якого вичерпані.

5. Який охоронний документ видається для засвідчення прав інтелектуальної власності   на торговельну марка?

Право власності на знак засвідчується свідоцтвом. Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки і продовжується за клопотанням власника свідоцтва щоразу на 10 років, за умови сплати збору в порядку, встановленому пунктом законодавством.

<< Назад